عناوین این مطلب

مدیریت اینترنت در شرکت چگونه اجرایی می‌شود؟

مدیریت اینترنت در شرکت چگونه اجرایی می‌شود؟

مدیریت اینترنت در شرکت

اینترنت یک دهکده جهانی را ایجاد کرده و در این عصر فناوری، نمی‌توان تصور کرد که یک شرکت بدون اتصال به اینترنت عملیات خود را به طور کارآمد انجام داده یا به بقا ادامه دهد که البته در این مسیر، مدیریت اینترنت در شرکت نیز یکی از موارد بسیار مهم به حساب می‌آید. مدیریت اینترنت در شرکت به طور کلی به بینش و کنترل یک مدیر درباره کارهایی که کارکنان هنگام کار بر روی دستگاه های متصل به اینترنت شرکت، انجام می‌دهند اشاره دارد،

فناوری LTE بطور فزاینده‌ای نحوه کار افراد در دفتر یا محل کار را برای رشد و توسعه مثبت مشاغل خود دگرگون کرده است و سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری از اینترنت پرسرعت برای تسریع عملیات تجاری خود و همچنین برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنند.

با ادامه مقاله همراه ما باشید.

سیاه شدن فضای مجازی در محل کار

در حالی که دسترسی به اینترنت بدون شک فرآیندهای کاری را ساده کرده اما دروازه ای برای حواس پرتی با یک کلیک را نیز باز کرده است. سرگرمی، بازی، ورزش و اخبار تنها تعدادی از وسوسه کننده‌های آنلاین هستند که بسیاری از کارمندان نمی‌توانند دربرابر آن‌ها مقاوت کنند.

این روند برای مدیران شرکت‌ها در سراسر دنیا یکی از دغدغه‌ها به حساب می‌آید و به همین جهت مدیریت اینترنت در شرکت (Internet Management in Company) یکی از موارد مهم در فرآیند کاری می‌باشد.

بر اساس تحقیقات IDC حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از فعالیت های اینترنتی کارکنان مربوط به کار نیست.

به گفته وبسنس، استفاده نادرست از اینترنت در محل کار، به خاطر کاهش بهره‌وری، سالانه ۶۳ بیلیون دلار به ایالات متحده ضرر وارد می‌کند که تمام این موارد نشان از اهمیت مدیریت اینترنت شرکت و محل کار دارد.

ماموریتی ممکن برای مدیریت اینترنت در شرکت

معمولا در یک سازمان، یک مودم adsl وجود دارد که تقریبا اینترنت حداقل ۱۰ کارمند یا بیشتر را تامین می‌کند. اما این پایان ماجرا نیست. یکی از بزرگترین مشکلات این است که برخی از کارمندان دائم درحال دانلود هستند یا با این دانلود، سرعت اسنترنت را برای سایین، کاهش می‌دهند. بعضی افراد نیز بدون توجه به کارهای شرکت در حال جستجو در اینترنت و یا به بیان دیگر وبگردی هستند. چالشی که یک مدیر شرکت دارد این است که این موارد را کنترل کند.

محافظت از کارکنان و شرکت با یک سیاست اینترنتی درست اما عادلانه، بسیار مهم بوده و البته اینکه چه چیزی را در سیاست خود لحاظ کنید بستگی به نوع کار شما دارد.

در حالی که اکثر متخصصان آی تی و شبکه در ایجاد سیاست‌های دسترسی به اینترنت در سازمان‌ها نقش پیشگیرانه ایفا کرده‌اند، اما ایجاد این دستورالعمل‌ها تنها بخشی از راه حل است. پس از ایجاد یک سیاست شرکتی، مهم است که ابزاری بی عیب و نقص برای اعمال و مدیریت اینترنت در شرکت تهیه شود.

مدیریت اینترنت شرکت

البته سیاست استفاده از اینترنت، علاوه بر ایجاد محدودیت‌ها و مدیریت هزینه‌ها باید شامل آموزش کاربران در مورد تهدیدات ناشی از وب نیز بشود که در این مقاله موضوع بحث ما نمی‌باشد.

به طور کلی برای ایجاد محدودیت‌ها و مدیریت هرچه بهتر هزینه‌ها نیاز به نرم افزاری است تا بتواند این عملیات را به طور منظم و دقیق انجام داده و گزارشاتی جامع و کامل از فعالیت کاربران ارائه نماید.

نرم افزار مدیریت اینترنت سیگما، راهکاری مناسب برای دستیابی به یک تعادل منطقی در استفاده کارکنان از اینترنت شرکت است. این نرم افزار پس از نصب و راه اندازی، مطابق با سیاست دسترسی خاص هر شرکت به اینترنت، قابل برنامه‌ ریزی بوده و می‌تواند یک مدیریت یک پارچه را برای متخصصان شبکه به ارمغان آورد.

نرم افزار سیگما چه کارهایی انجام می‌دهد؟

در ادامه موضوع مدیریت اینترنت شرکت به بررسی نرم افزار سیگما می‌پردازیم. درواقع نرم افزار سیگما، ترافیک مصرفی اینترنت کارمندان را نظارت و مدیریت کرده و گزارشات بسیار متنوعی از رفتار کاربران در اینترنت را ارائه می‌دهد. ضمن اینکه گزینه های مدیریتی انعطاف پذیر و قابل تنظیمی دارد که می‌تواند بسیار مفید باشد.

سیگما با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، راه حلی کاربردی برای کنترل پهنای باند اینترنت، اعمال محدودیت مصرف پهنای باند، مدیریت کاربران و گروه‌های کاربری مختلف و دریافت گزارشات تخصصی از عملکرد کاربران اینترنت ارائه کرده است که شامل سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌ها، هتل‌ها و سایر مراکز و ارگان‌هایی می‌شود که به کارمندان یا مراجعان خود اینترنت ارائه می‌کنند.

سهمیه بندی‌های مبتنی بر حجم یا زمان، احراز هویت کاربران، مدیریت حجم و ترافیک اینترنتی، نظارت بر آدرس‌های ارتباطی و گزارشات متنوع مدیریتی تنها برخی از امکانات این نرم افزار قدرتمند هستند.

مدیریت اینترنت در شرکت

شما به آسانی می‌‌توانید با کمک نرم افزار مدیریت اینترنت شرکت سیگما مدیریت مجموعه را به دست بگیرید و علاوه بر کاهش مصرف اینترنت و هزینه‌های شرکت، راندمان کاری را نیز افزایش دهید.

کاربرد سیگما در مدیریت اینترنت شرکت

در ادامه معرفی نرم افزار مدیریت اینترنت شرکت برخی از کاربردهای نرم افزار سیگما در کمک به مدیریت اینترنت شرکت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مدیریت مصرف اینترنت

  • صرفه جویی و کاهش هزینه ­های خرید سرویس اینترنت سازمان

  • مدیریت اینترنت در شرکت با تخصیص اینترنت به کاربران بر اساس سیاست­‌های سازمانی

  • آسان سازی اتصال و دسترسی کاربر به اینترنت بدون نیاز به آموزش

  • ابزارهای پیشرفته­ نظارت و تولید گزارش­های مختلف از مصرف اینترنت

  • افزایش میزان بهره‌­وری پرسنل با اعمال سیاست­های مدیریتی در استفاده از اینترنت

  • مهیا کردن بستری ایمن برای ارائه اینترنت و مدیریت یکپارچه در تمامی لایه­‌های سازمانی

 

چرا سیگما برای مدیریت اینترنت در شرکت بهترین گزینه است؟

آتی نگر، شرکتی با سابقه 22 ساله است که در این مدت توانسته محصولات تخصصی و بسیار با کیفیتی را در زمینه مدیریت و امنیت شبکه طراحی و تولید کند که نرم افزار مدیریت اینترنت شرکت را نیز شامل می‌شود.

البته تفاوت اصلی نرم افزارهای تولید شده در آتی نگر با سایر نرم افزارهای مشابه را باید در دموهای ارائه شده بررسی کنید، اما به طور کلی، راحتی و سادگی کار با نرم افزار از یک سو، تنوع خدمات ارائه شده و همچنین قابلیت سفارشی سازی آن از سوی دیگر، باعث شده برتری نرم افزارهای تولیدی آتی نگر بیشتر بروز نماید.

در انتها اگر نیاز به مشاوره رایگان در مورد نرم افزار سیگما دارید یا هرگونه سئوال و راهنمایی درباره مدیریت اینترنت در شرکت یا محل کار خود دارید، می‌توانید با شماره 02191212023 تماس گرفته و اطلاعات کامل‌تری کسب نمایید.

میتونید این مطلب رو با دوستانتون به اشتراک بگذارید
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

سایر مطالب مرتبط