عناوین این مطلب

گزارش سایت های بازدید شده https

گزارش سایت های بازدید شده https

گزارش سایت های بازدید شده https

حتما شما هم تاکنون به واژه‌های http و https در نوار بالای سایت برخورد کرده‌اید و می‌دانید که برخی از سایت‌ها با پروتکل http و برخی دیگر با https کار می‌کنند. اما تفاوت این دو در چیست؟ کدام پروتکل‌ امنیت بیشتری داشته و یا کدامیک بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد؟ و یا گزارش سایت های بازدید شده https چگونه تهیه می‌شود؟ این موارد همگی مطالبی هستند که در ادامه مقاله به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

پروتکل http به طور خلاصه وظیفه ارسال و دریافت داده‌ها بین کاربر و سرور را دارد و یکی از بزرگترین مشکلات آن این است که امنیت دریافت اطلاعات در آن بر عهده دریافت کننده است. همین مسئله باعث شد پروتکل https برای افزایش امنیت تبادل اطلاعات ایجاد شود. به دنبال آن گوگل نیز در سال ۲۰۱۷ سایت‌هایی که با پروتکل https کار نمی‌کردند را با متن Not Secure به کاربران نشان داد تا این کار انگیزه‌ای باشد برای صاحبان سایت تا آن را به پروتکل اچ تی تی پی اس مجهز کنند.

https درواقع درخواست‌ها و پاسخ‌های http را کدگزاری می‌کند تا هکرها نتوانند به جزئیات اطلاعات دسترسی پیدا کنند. توصیف ساده آن به این شکل است که به عنوان مثال یک کالای قیمتی را با کمک بسته‌ای قفل شده و بسیار محکم به مقصد ارسال کنید. به این ترتیب امنیت کار بسیار بیشتر خواهد شد و آن کالا آسیب نخواهد دید.

تهیه گزارش سایت های بازدید شده https

در حال حاضر از طریق نرم افزارهای متنوعی که وجود دارد می‌توان گزارش سایت های بازدید شده کاربران را بدست آورد که این گزارش علاوه بر اینکه می‌تواند مدیریت یک مجموعه را در افزایش نظم و راندمان کاری یاری نماید، در مواقع ضروری نیز به کمک ارائه دهندگان اینترنت خواهد آمد و آن‌ها را از مشکلاتی که ممکن است به آن دچار شوند نجات خواهد داد.

گزارش سایت های بازدید شده https

سایت های ssl یا همان سایت‌هایی که به پروتکل https مجهز شده‌اند از طرف گوگل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند که این مسئله باعث بهبود رتبه و سئو سایت شده و استفاده از ویژگی‌های خاص و جدید مرورگرها را نیز امکان پذیر می‌سازد.

با توجه به افزایش چشمگیر سایت‌ های اچ تی تی پی اس، تهیه گزارش سایت های بازدید شده https یا همان https visited Sites Report نیز اولویت پیدا کرده و اکنون یکی از دغدغه‌های بزرگ ارائه دهندگان اینترنت است.

برای داشتن سایت های ssl حتما باید گواهینامه آن را خریداری کرده و در هاست خود بارگذاری کنید. ضمن اینکه باید تنظیمات هاست خود را نیز بر اساس پروتکل https پیکربندی نمایید.

چالش گزارش سایت های بازدید شده https

آتی کانکت نرم افزاریست که می‌تواند نگرانی‌های مربوط به شیوه‌های اتصال کاربران به اینترنت و شبکه داخلی را از طریق VPN و یا Hotspot برطرف نموده و گزارشات کامل و جامعی از سایت های بازدید شده https یا همان سایت های ssl در اختیار مدیران سازمان قرار ‌دهد.

این نرم افزار که به صورت یک فایل اجرایی در اختیار کاربران قرار می­گیرد، به نیابت از کاربران و بر اساس سیاست­‌های مدیر شبکه از رایانه کاربر به اینترنت متصل شده و به وسیله یک کنسول مرکزی در نرم افزار سیگما، مدیریت می‌­شود. به کمک آتی کانکت، مدیران می‌توانند به راحتی میزان ترافیک مصرفی توسط هریک از کاربران را مشاهده کرده و از فایل‌های دانلود شده و یا سایت‌های بازدید شده نیز مطلع شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار آتی کانکت به این صفحه مراجعه نمایید.

نیاز پلیس فتا به گزارش سایت های بازدید شده

پلیس فتا در سایت خود اعلام کرده که قانون جرائم رایانه‌ای در ماده ۶۶۷ و ۶۶۸ می‌گوید تمامی ارائه دهندگان اینترنت اشتراکی یا وای فای، باید سایت‌های بازدید شده کاربران و کلیه اطلاعات مربوط به آن‌ها را حداقل تا شش ماه حفظ کنند تا در صورتی که پلیس فتا به هر علتی به آن‌ها نیاز داشت بتوانند آن اطلاعات را در اختیار پلیس فتا قرار دهند. در غیر اینصورت اگر عمل خلاف قانونی در آن مجموعه و با استفاده از اینترنت سازمان صورت بگیرد، مسئولیت آن بر عهده مدیر IT خواهد بود.

گزارش سایت های https

با توجه به این مطلب، حتی یک کافی شاپ نیز ممکن است با این مشکل برخورد کند و پلیس فتا به شدت با این قضیه برخورد خواهد کرد. به عنوان مثال اگر در یک کافی شاپ یا یک فروشگاهی که وای فای عمومی دارد، فردی عملیات جاسوسی انجام دهد و پلیس فتا پس از تحقیقات خود به آن فروشگاه برسد، مسئول آن مکان باید اطلاعات مربوط به زمان، آی پی و سایت هایی که آن فرد بازدید کرده‌ را به شکل ذخیره شده داشته باشد تا بتواند آن را در اختیار پلیس قرار دهند. در غیر اینصورت صاحب وای فای باید خودش پاسخگو باشد.

با توجه به این مطلب، تمام ارائه دهندگان اینترنت باید از نرم افزار تهیه گزارش سایت های بازدید شده https یا همان سایت های ssl استفاده کنند تا به مشکلاتی جبران ناپذیر برخورد نکنند.

سخن پایانی

با توجه به آنچه درباره اهمیت مجهز کردن سایت‌ها یه پروتکل https بیان شد، استفاده از نرم افزاری که به کمک آن بتوان گزارشی از سایت های https تهیه کرد، برای تمامی مراکز و صاحبای اینترنت اشتراکی، لازم و ضروری است.

میتونید این مطلب رو با دوستانتون به اشتراک بگذارید
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

سایر مطالب مرتبط