یکی از نیاز های خاص در حوزه LAN accounting، کنترل و مدیریت مصرف کاربرهایی است که از طریق تکنولوژی های زیر به اینترنت متصل می شوند (در این محیط ها اگر از اکانتینگ های معمولی استفاده شود):

  • Thin Client (فقط کاربر اول نیاز به احراز هویت دارد)
  • Virtual App (مصرف کلیه کاربران برای کاربر اول منظور می شود)
  • Remote desktop (کلا سیستم با اختلال مواجه خواهد شد)

معمولا به واسطه اینکه تمامی کاربران از طریق یک سرور مشترک و مرکزی به اینترنت متصل می شوند. MAC Address  و IP address تمامی کاربران با یکدیگر یکسان خواهد بود. لذا روش های معمول لن اکانتینگ نمی تواند کاربران را شناسایی، تفکیک و مدیریت نماید.

بنابراین لازم است تا عملیات شناسایی و جداسازی کاربران از لایه  IP و MAC به لایه بالاتری انتقال یابد تا از این طریق امکان تشخیص هر کاربر و میزان مصرف وی به تفکیک فراهم گردد.

آتی نگر مفتخر است که برای اولین بار در کشور توانسته است Accounting در لایه ۷ شبکه را طراحی و پیاده سازی نماید. این سامانه به جای استفاده از IP  و MAC Address کاربر برای جداسازی و کنترل مصرف ، از طریق کنترل application در لایه  های ۷ شبکه کاربران و میزان مصرف آنها را از یکدیگر تشخیص، تفکیک و مدیریت می نماید.

با استفاده از Layer 7 Accounting می توان با خیالی آسوده اقدام به جداسازی بستر اینترنت از اینترانت از طریق تکنولوژی های نوین Virtual App نمود. تا از این طریق ضمن افزایش سطح امنیتی و جلوگیری از هرگونه حمله و یا نشت اطلاعات ، مدیریت و کنترل مصرف اینترنت نیز با کمترین هزینه به انجام برسد.

جهت آشنایی با روش های مختلف جداسازی شبکه داخلی ( LAN ) از اینترنت لطفا این مقاله را دانلود کنید.