عناوین این مطلب

برای دستگاه اندرویدی خود بهترین ضدبدافزار را انتخاب کنید

برای دستگاه اندرویدی خود بهترین ضدبدافزار را انتخاب کنید

مشتریان ما
برای دستگاه اندرویدی خود بهترین ضدبدافزار را انتخاب کنید
کارشناسان امنیتی می‌گویند: «در حالی که فروشگاه گوگل‌پلی باید منبع قابل اطمینانی برای کاربران پلتفرم اندروید باشد، اما متاسفانه شاهد رشد چشم‌گیر برنامه‌های مخربی هستیم که به فروشگاه گوگل پلی وارد می‌شوند. این رشد شتابان به ما یک‌بار دیگر این موضوع را گوشزد می‌کند که محصولات امنیتی و ضدبدافزاری بهترین راه‌کار برای مقابله با تهدیداتی هستند که این سیستم‌عامل و مخاطبان این سیستم‌عامل را تهدید می‌کنند.»

موسسه امنیتی AV-TEST که در زمینه رتبه‌بندی و امتیازدهی به آنتی‌ویروس‌ها به فعالیت اشتغال دارد، پژوهشی در این زمینه انجام داده تا بهترین راه‌حل‌های امنیتی برای مقابله با تهدیدات بدافزاری که پلتفرم اندروید را نشانه رفته‌اند پیدا کند. این پژوهش با هدف  کمک به کاربران به منظور محافظت از داده‌هایی که روی گوشی‌های همراه خود ذخیره‌سازی کرده‌اند انجام شده است. این سازمان خلاصه‌ای از ارزیابی خود را منتشر کرده و در نهایت ۷ محصول امنیتی را که موفق به کسب امتیاز عالی شده‌اند را انتخاب کرده‌ است.

این هفت محصول امنیتی در زمینه کارایی، عملکرد و قابلیت دسترسی بالاترین امتیاز ممکن را به دست آورند. این هفت محصول امنیتی متعلق به شرکت‌های  Tencent، Cheetah، G Data، سیمانتک، سوفوس، بیت‌دیفندر و Antiy هستند. در حالی که این هفت محصول از نگاه سازمان AV-TEST جزء بهترین گزینه‌ها هستند در ادامه محصولات تولید شده از سوی AhnLab، مک‌آفی و ترندمیکرو در مکان‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

محصولات متعلق به کسپرسکی و ESET به امتیاز نهایی نزدیکتر بودند

کسپرسکی از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تولید محصولات امنیتی است که از سال‌های دور ابزارهای امنیتی را برای کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های همراه ارائه کرده است. محصول این شرکت در آزمایش‌های اخیر موفق شد نتایج قابل قبولی را به دست آورد. به‌طوری که در آزمایش‌های واقعی با ضریب تشخیص ۹۹٫۸ درصد و در تشخیص کلی با ضریب ۹۹٫۹ درصد یکی از بهترین نتایج را به دست آورد. نرم‌افزار امنیتی Droid-X3 که از سوی شرکت امنیتی چینی NSHC ساخته شده در این تست شناسایی موفق شد در آزمایش‌های واقعی با دقت ۹۱٫۹ درصد و در تشخیص کلی با دقت ۹۴٫۸ درصد پایین‌ترین امتیاز را از آن خود کند.

در بخش راه‌کارهای حفاظتی پیشنهاد شده برای گوشی‌های همراه ضدبدافزار شرکت ESET با کسب امتیاز ۵٫۵ از مجموع ۶ در زمینه حفاظت، کسب امتیاز ۶ در زمینه قابلیت استفاده و کسب امتیاز ۱ از ۱ در زمینه ویژگی‌ها تا حد زیادی به محصولات امنیتی پیشرو در این حوزه نزدیک بود. با این وجود هنوز هم یکسری از بدافزارها می‌توانند از سازوکار امنیت ارائه شده از سوی این ضدبدافزار عبور کرده و به دستگاه‌ها وارد شوند.

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی AV-TEST کاربران نباید در زمینه انتخاب یک ضدبدافزار قدرتمند با مشکل خاصی روبرو شوند. به واسطه آن‌که در حال حاضر ۷ گزینه قدرتمند که موفق شده‌اند بالاترین امتیاز را از آن خود کنند پیش روی آن‌ها قرار دارد. با این وجود کاربران گوشی‌های هوشمند باید از همان رویکرد قدیمی که در زمینه کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد تبعیت کنند. به بیان دقیق‌تر باید برنامه‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر دانلود کرده و در عین حال به نظرات و اطلاعاتی که در ارتباط با برنامه‌ها ثبت شده است دقت کنند. در اغلب موارد متمرکز شدن روی اطلاعات و نظراتی که از سوی کاربران ثبت شده به شما کمک می‌کند برنامه‌های مشکوک را به سادگی تشخیص دهید.

میتونید این مطلب رو با دوستانتون به اشتراک بگذارید
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

سایر مطالب مرتبط